Road to 04.02.2017 - Final Chapter


Persiapan Majlis

Persiapan majlis starts after kami bertunang. Yang sibuk tu,  aku jela.  Laki aku relax2 je. Dia kata, awal lagi. Biasala.. Lelaki..

Tempah kad kahwin,  tempah MUA,  tempah pelamin,  tempah goodies,  tempah khemah, tempah OP,  tempah kek (ha.. Ni ada org sponsor,  alhamdulillah)

 Ni semua kene tempah awal.  Kang clash date dengan pengantin lain,  melepas MUA meletops.

Aku tak pakai henna,  sebab laki aku xbagi.  Menyerupai india kata dia.  Penat pujuk, xlepaih.  Ok. Surrender. So,  aku tak berapa amek port pasal inai,  henna, etc. Inai pun aku celup sendiri je.  Nak tempah orang inaikan tanpa buat henna,  rasa buang masa je.  So aku decide DIY.  Hasil? Agak comot.  Tp mls nk fikir,  aku abaikan je.  Sape yg pay attention kt jari aku kan?  Jimat kat situ.  Tp my advise, better buat dengan yg pakar, baru puas hati.

Everyone nak yg terbaik dihari bahagia masing2kan. Rancanglah yg terbaik mengikut kemampuan masing2. =)

I did my own in simple way.  And i am satisfied.  Aku bukan jenis perfectionist yang xboleh kurang sikit pn .  See my husb's punya bj pengantin. Menggelebeh.  Actually,  mak handam terjahit kecik (dia tukar bj last minutes without informed us,  that's why saiz baju jd kecik.  Ukur baju lain, pakai baju lain). Geram sebenarnya,  tp xnk besarkan cerita,  yg penting baju boleh pakai,  tu je motif aku.  Laki aku yg kecik pun kata sangkut kt perut.  So,  peganti mak handam buka semula jahitan.  Tu la jadi ngupenya.  Mujur laki aku ni jenis xkisah.  Besar pn besar la labu. Janji berbaju.

Kene tahan TOL ke?  He he
Tol Gate Girl yang awesome!!
Dah lepas TOL,  baru boleh naik atas pelamin. Kita salam dulu. 

Untuk majlis belah lelaki (18.02.17), aku pakai semula baju nikah. No MUA,  no OP.  Too simple.  Xyah nk fikir macam2. Muka tepek foundation je.  Pakai bedaakk.  Tenyeh gincu. Sapu blusher sikit. Siap! Eye shadow takde, eye liner takde,  bulu mata pelsu pn tak hade uollsz..

Alhamdulillah,  settle dua-dua majlis. Ape lagi,  p honeymoon la  =p

Nota Kaki : Aku just nak bagitahu,  jadi Raja Sehari ni penat jgk tahu tak.  Dr awal pagi kene bersiap (kalau nikah & sanding satu hari la),  sampai maghrib baru balik lepas habis photoshoot outdoor.  Lepas solat kene cuci periuk.. Lepak uolzz.. Apa2 pun alhamdulillah dipermudahkan dengan bantuan seluruh ahli keluarga dan saudara mara :) 












Comments

Popular Posts