Road to 04.02.2017 - Part 1

Started with Chocolate first :p

Klise sangat. Nak ngorat pompuan kasi coklat. Mujur kakak mmg penggemar coklat. Makan pun curi-curi sebab tak nak share dengan kengkawan. Secret admire bagi tu. Sayang katanya. He he.

Yg kelakar, sampul coklat pun simpan dalam drawer. Tak nak buang ek. Haha.

Time ni, mmg selalu la dapat coklat. Kejap jumpa dalam laci. Kejap jumpa dalam kotak barang. Eh, mmg kene usha pakai coklat ke?

Dah kawin, penah dapat coklat tak? Mestila 'TAK'!

Laki aku kate, sebelum dapat (kawin) mmg camtu. Hampeh.

Jadi, korang2 jangan nak berangan akan dapat mende2 yang sweet2 macam masa becinta eh. Tu khayalan je. Dalam drama TV3 boleh la. Kalau laki kau super sweet, ada rezeki dapatlah..hu..hu..

Actually, perkenalan kitorang atas dasar kawan. kami berkawan. Kawan tempat kerja. Bukanla cinta pandang pertama. NO..NO..

Aku pandang dia berkali-kali kot. Tak pernah terfikir yang rupanya kami ni berjodoh. Dia masuk company aku masa aku still kerja kat Tanjung Bin lagi. But only 1 week. Sebab designation dia mmg untuk di hantar ke project Pengerang. So bye bye. I don't know you.

Later, aku pulak di transfer ke Pengerang. Ok, after 7-8 years working in Tanjung Bin, finally I got a chance to move forward. Lama kan. Aku kerja since end of 2008 until early 2015 at the same place. Yet, 7-8 years tanpa temu jodoh. Well, aku tak pandai nk approach orang & aku tak suka diperkenalkan untuk diperjodohkan. So, macam mana nk temu jodoh kan?

End of April 2105, aku dah kene transfer ke Pengerang. New project. We got a small project only, but it was only a start for next next project in RAPID. Alhamdulillah.

Ni ghupe RAPID masa mula masuk. Tanah tandus. Dari main gate to site office makan masa 30-40 minit. Dengan jalan tak rata (tanah merah), with speed limit 25 km/j sahaja.




Bermula la kisah..kawan-kawan, kenal2, eh kenal lebih rapat...(poyoo!)

To be continued.....

Comments

Popular Posts