Road to 04.02.2017 - Part 2

Sambungan daripada Road to 04.02.2017 - Part 1

Kisah cinta kami asalnya tak diketahui oleh ramai orang. Yes, kitorang satu office. Tapi kami tak menunjuk-nunjuk yang kami sedang berkawan @ berkenalan @ bercinta.

Senang ke susah? Senang je, kalau korg berdua tahu apa yang perlu buat, apa yang tak perlu buat. Nak cakap? Wasap kan ade. He he.We try hard to hide from other people. Lebih kurang 4-5 bulan, nobody knows except my housemates + kawan satu office, Kak Fiza. His housemates?? For sure, don't know. Lelaki kan. Mana suka cerita sana sini. Dia simpan sendiri je lah.

My housemates? All knew. Nisha tahu, sebab kantoi aku nak kluar dating. Mira tahu, sbb dia usha aku wasap dengan si Azman ni. Haha. Haaa, kan senang kerja. Sorg housemate aku (Kak Anah), dia lah CUPID nya. Yang berusaha merapatkan aku dengan Azman aka laki aku.

Me, Nisha & Kak Anah (the CUPID) - my housemates

Mira - my housemates


Dia paksa aku, dia kelentong aku, eh mcm2 la nak buat aku terima si Azman ni. At first, aku takut nk jump into any relationship. Sebab this is my first time. Aku tak pernah bercinta. Kalau aku setuju berkawan dengan si Azman ni, dia lah cinta pertama aku. Lalalala. Poyo sangat.

Kawan aku (Kak Fiza)  kata, kau try je kawan dulu. Kalau rasa serasi, kau teruskan. Kalau kau rasa tak serasi, kau tinggalkan lah. 

Well, aku bukan orang yang suka main-mainkan hati dan perasaan orang. Aku jenis straight to the point. Aku nak, aku cuba, aku tak nak, sorry aku tak akan involve into any relationships.

Tapi mungkin dah mmg jodoh ktrg, lastly aku decide untuk cuba berkawan :)

I see his honesty, and dari kawan jadi la couple. Budak dulu2 becinta kata kenela "Declare". Ha???
Perlu ke? Kanak2 sangat. Once kau dah tahu isi hati pasangan kau, perlu ke declare2 ni? We dont even declare at all. Takde pun tarikh yg special yang menyatakan, WE ARE COUPLE now.

1@2 months after we become 'close friends', he decides to tell her mom that he wants to get married. Gelojoh sangat. Mak dia pesan, pergi jumpa Mak Ayah dia dulu. A good mother in law (MIL), indeed.

Sebagai anak yang menurut kata ibunya, he decides to meet my mom (my father already passed away, since Feb 2009). Around Oktober 2015 aku bagitahu dengan mak aku yang 'kawan' aku nak jumpa dia. 

Mula-mula, mak aku mcm tak percaya. Dia tanya 'Betul ke ni'. Aku bgtahu, dia yang nk jumpa, bukan aku ajak. Haha. Sesiapa yang kenal aku, dia tahu, aku bukan jenis suka-suka ajak kawan datang rumah. Nak datang, silakan. Untuk tunggu aku yang mulakan ajakan, mmg sukar beb. Ha ha. But, you are always welcome to my house.

Pertemuan di atur, and its all become easier.

Kantoi g dating dengan si Ehsan Jaya...ha..ha..siapa yang tangkap gambar ni eh..lupa pulak..
Masa ni jugak kantoi dengan Client ktrg, Petronas staff, bestfren dgn Siemen staff, jadila kepoci. Haha


To be continued...



Comments

Popular Posts